ביקורת: "הודעה אדומה" (Red Notice), נטפליקס איפה 200 מיליון דולר?
הכל בחיים זה בחירה, גם הצפייה בסרט "הודעה אדומה" של נטפליקס. סרט ללא שיא, ללא פואנטה, ועלילה פשוטה שמתפתלת לתוך עצמה ללא סיבה.
הודעה אדומה, נטפליקס
בימוי
משחק
עריכה
עלילה
שעתיים מבלבלות ללא פיק.
פרופילאי של ה-FBI שמנסה ללכוד את גנב האומנות המבוקש ביותר בעולם נאלץ לחבור אליו בניסיון לתפוס נוכלת חמקמקה וערמומית שנמצאת תמיד צעד אחד לפניו. בכיכובם של דוויין ג'ונסון, ריאן ריינולדס ו-גל גדות. סרט שלא ברור אם התעצלו בהכנתו או שהיו אובר, לפעמים יותר זה פחות.
ראיין ריינולדס, דוויין ג'ונסון ואפילו גל גדות שלנו – לא הצליחו להרים את הסרט "הודעה אדומה" של ענקית הסטרימינג. העלילה והתסריט פשוטים ומופשטים מידי, ניסו לצאת לא מתאמצים אך במקום קיבלנו סרט עם הומור מיושן.
מה לא היה בסרט של נטפליקס? רפרורים לסרטי הקאלט של "המסכה", סטיילינג שלקוח מסרטי ג'יימס בונד פוגשים את "ג'ומנג'י 2", כל ההיסטוריה של העם היהודי מהפרמידות ועד לנאצים, 3 ביצים שעליהם חאליסי לא דגרה, אבזרים שנראו כאילו הושאלו מהסט של "לופין", מכוניות שלא היו מביישות את סדרת "מהיר ועצבני", ג'ונגל שקנו בסייל של איקאה, ואפילו אחת קלינדה שארמה וואנבי. מה קיבלנו? סלט, אבל כזה שהגיר מיימיו.
עם תקציב של 200 מיליון דולר, יצא לדרך הבמאי והתסריטאי האמריקני, ראוסון מרשל טורבר, כשבידו כבר כמה להיטים כמו "המילרים", "גורד שחקים" ו-"דודג'בול". הוא כבר עבד עם דוויין ג'ונסון בכמה מן הסרטים שביים וכתב, וצוותו לו אולי 2 השחקנים היפים והגמישים כרגע בתחום: ראיין ריינולדס ו-גל גדות. קאסט של גיבורי על. אבל מה, כנראה ששם זה נשאר.
עלילה מוזרה עם תסריט שלא עובד, איפה הושקע הכסף?
הסרט נפתח בסצנה המספרת על 3 ביצים משובצות אבני חן, אשר קיבלה קליאופטרה ממרקוס אנטוניוס ביום חתונתם, כל אחת מרהיבה יותר מקודמתה. במשך שנים הסברה היתה כי קיומן הוא סיפור אגדה, אך ב-1907, בפאתי קהיר, חשף חקלאי מקומי שתיים מהן. הביצה השלישית נותרה בגדר תעלומה ולא ברור האם נמצאה או לא.
כעת הביצה הראשונה של קליאופטרה מוצגת לראווה בטירת סנטאנג'לו, במוזיאון הלאומי של רומא. יחד עם הקריין אנו רואים כי מישהו מכין רפליקה של הביצה במדפסת תלת מימד מיוחדת, מצפה את הביצה וצובע אותה. הביצה השנייה היא כיום חלק מאוסף פרטי כך מספר לנו הקריין ברקע, ותוהה האם נזכה לאיחוד של 3 הביצים לאחר 2000 שנה. במקביל אנו רואים את הדמות המיסתורית יוצאת לדרכה עם ג'קט קורדרוי.
שם הסרט עולה ואיתו הסבר על משמעותו: "הודעה אדומה" היא דרגת צו המעצר הגבוהה ביותר של האינטרפול, לפושעים הכי מבוקשים בעולם.
חותכים לרומא, ג'ון הרטלי, הלא הוא דוויין גונסון המכונה גם דה-רוק, הוא סוכן מיוחד מהיחידה לניתוח התנהגות ב-FBI, ולכן התג שלו אינו כמו של שוטר ואינו תופס ברומא. הוא ושותפתו משערים כי יתרחש היום פשע במוזיאון ומבקשים לפנותו ממבקרים. הרטלי למרות חזותו המגודלת הוא פרופילאי מייעץ שמתמחה בפשעי אומנות, בידו מידע מודיעיני שקיבל לפני 41 שעות מדמות שטרם פגשנו בשם בישופ. אותה דמות כנראה שיתפה את ברטלי כי גנב האומנות המבוקש בעולם, נולאן בות', אותו משחק ריינולדס, מתכנן לגנוב את הביצה המוצגת במוזיאון.
דמותו של הבישופ היא מיתוס ולכן מתקשה מנהל המוזיאון להאמין למידע. אך ההתעקשות של הרטלי ושותפתו מוליכה אותו לנסות להקשיב להם, ובעזרת פרסומת למשקה הסודה של החברה שיצרה לנו את דמותו של סנטה קלאוס, הוא ממיס את הביצה המוצגת במוזאון ומוכיח לכל מאן דבעי כי הפשע אכן התרחש והביצה נגנבה. משם העלילה כולה מתמקדת ללא הפסקה במרדף האובססיבי של שלושת השחקנים אחר הביצים, למרות שאנחנו כבר לא באיסטר.
גדות, מתברר היא הבישופ, ומפילה את הגנב בות' ואת הלא שוטר שבעקבותיו, הרטלי, בפח. השניים נעצרים, כעת על הרטלי להוכיח חפותו, ו-בות' עדיין צמא בעקבות שבר משפחתי מול אביו בילדותו להוכיח את עצמו ולגנוב את כל הביצים. הבישופ לא עושה לשניים חיים קלים, והם נעים בין שלל לוקיישנים בעולם במרדף.
הסרט כך מתגלה הוא סיפור הרפתקה נוסח "דורה והעיר האבודה", וככל שמתקדמים בעלילה מרגיש כאילו קהל היעד זהה. בומים, יריות, נפילות, קפיצות ללא היתכנות, פיגומים קורסים ועוד – אף אחד מהם לא מצליח להרוג או לחסל אף דמות בסרט, באנו להרים! לייצר חוויה. הבעיה עם זה היא שזה מוזיל מאמינות הסרט שגם ככה אינה קיימת במיוחד, אבל מכירים את זה שאתם רואים סרט אימה ויודעים שאין באמת מפלצות אך האפקטים והריר מהפה של המפלצת בסרט שנפער לכיוון המצלמה וחושף שיניים, גורם לכם בכל זאת להרגיש טיפה אימה או התפלאות? אז כאן לא היה את זה. הכל היה סופר מצועצע ולא מושקע, עד לרמה שזה כבר הרגיש ממש מיושן.
מרימים סלע כבד ללא מאמץ, הנשקים נוצצים ונראים מפלסטיק, כשישנם חלקים המצולמים על מסך ירוק זה מורגש, תפאורת הג'ונגל נראית כמו הסייל במחלקת עציצים של איקאה. קיצר באסה. לכל זה מתלווה הומור רדוד, בנאלי, מתבקש, ומשעמם. שורות טקסט שנשמעות כאילו אחד השחקנים אמר: "איך בא לי לומר X" והבמאי אמר יאללה תגיד. פרייזים מסרטים אחרים, אבל לא פעם או פעמיים, ממש כל הסרט כאילו אנחנו בפרק של "חליפות" עם הראווי ספקטור ומייק רוס.
לבסוף נחשף כי הבישופ והרטלי הם זוג שעובד ביחד, מראים לנו פלאשבקים כדי לסמך את זה ולומר לצופה "איך לא שמת לב", הם חוברים אל בות' לאחר שזה הוכיח כי הוא דואג להרטלי ובעל יכולות, ומשיגים את מבוקשם בסיומת אנטי קליימטית. עם רמיזונת לאולי סרט המשך.
גל גדות, שנדבר על זה?
הממי הלאומית שלנו, נינט טייב, לא היתה בסרט, אבל גל גדות שהיא גם סוג של מאמי אבל עם א' טרחנית, כן. אדום יפה לגדות, המיתוג שלה עם האודם האדום נוכח בכל פרויקט שנגעה בו בעברה. פרסומות ל-קרליין, רבלון, וואווי, הוט, וגם בתפקידים שגילמה בסדרת הסרטים "מהיר ועצבני", ב-"וונדר וומן" ועכשיו גם כאן בסרט.
גדות מוכשרת, לצערי ב-הודעה אדומה נדמה כי המיקוד היה בניראות שלה ולא בטקסט שקיבלה או בבימוי אופן המשחק שייראה אותנטי. כך יצא שאין אחידות בדמותה, חלקים מאוד מהוקצעים ומשוחקים היטב, וחלקים מפוזרים בהם היא פשוט לא צלחה בהעברת המסר, שלצערה לא תמיד היה שם מלכתחילה.
גדות, השתכרה ב-20 מיליון דולר על השתתפותה בסרט כשחקנית ראשית ועל חלקה בהפקתו של הסרט, כך פורסם במגזין הכלכלי "פורבס", סכום כפול ממה שקיבלה על "וונדר וומן 1984". היא אכן סיפקה תמורה בגין התשלום, לטעמי לא בסרט עצמו, אבל בראיונות ויחסי הציבור המשומנים שהיו לסרט.
כרגע חתומה גדות על סרט שנמצא בפיתוח, בו היא לוקחת חלק בהפקה ומשחקת דמות נשית ראשית בשם טורה, שם הסרט: "Meet Me In Another Life". הסרט מתוייג כ-'מדע בדיוני רומנטי' המבוסס על ספר שיצא לאור בארה"ב ב-27 באפריל 2021. עלילת הספר מתמקדת בדמויות טורה וסנטי, שני זרים שבחזרתיות נפגשים בגרסאות שונות של המציאות שבהן יש להם מערכות יחסים – לפעמים הם חברים, לפעמים מאהבים, לפעמים אויבים. הקשר שלהם, מדבר על תעלומה גדולה יותר שעליהם לפתור לפני שחייהם מרובי המימדים יסתיימו. נאחל לה בהצלחה.
"הודעה אדומה" זמין לצפייה כעת בנטפליקס.