לא פחות חדשות

פרנציסקה גיפי היא ראשת העיר ברלין – האישה הראשונה בתפקיד מזה 215 שנה

למרות ביטול תואר הדוקטורט שלה עקב האשמות בגניבה ספרותית, נבחרה פרנציסקה גיפי השרה לעינייני משפחה לשעבר לתפקיד ראשת העיר ברלין.

הבוקר (שני) התבשרנו כי בפעם הראשונה תעמוד בתפקיד ראש העיר ברלין, אישה, ראשת – פרנציסקה גיפי, בת 43, מן המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. מאז שברלין עוד היתה חלק מהכיבוש הצרפתי באימפריה של נפוליאון (בשנת 1806) ועד היום, 215 שנה אחרי, לא כיהנו נשים בתפקיד המכובד.

פרנציסקה גיפי, ראשת העיר ברלין | צילום: Annkathrin Weis, CC BY 2.0, Jugendpresse Deutschland
פרנציסקה גיפי, היא ראשת העיר ברלין | צילום: Annkathrin Weis, CC BY 2.0, Jugendpresse Deutschland

להישג הגיעה גיפי בזכות תוצאות הבחירות שהתקיימו השבוע, בהן זכתה מפלגתה למספר המושבים הרב ביותר בעיריית בירת גרמניה. גיפי זכתה ב-21.4% מן הקולות, וניצחה את המועמדים היריבים מהמפלגה הירוקה ומן המפלגה השמרנית.

המפלגה הסוציאל-דמוקרטית עומדת בראשות העיר ב-20 השנים האחרונות, הנציג האחרון מטעמה אותו תחליף גיפי, הוא מייקל מולר אשר החליט שלא להתמודד על התפקיד פעם נוספת.

גיפי הייתה בעבר השרה לעינייני משפחה בממשלתה של הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל, אך התפטרה ב-19 במאי השנה בגלל טענות על גנבה ספרותית בעבודת הדוקטורט שלה. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית לא ויתרה עליה, והציעה לה את המועמדות לתפקיד ראשת העיר הבירה של גרמניה.

פרסומת

ב-10 ביוני 2021 נשלל פה אחד תואר הדוקטורט מגיפי על ידי נשיאות האוניברסיטה החופשית של ברלין. גיפי הואשמה ב"הטעיה מכוונת לפחות באופן חלקי", בהאשמות צויין כי ב-69 מקרים בתזה בת 200 העמודים הופיעו ציטוטים אשר לא קיבלו ייחוס כלל באופן תקני.

פרנציסקה גיפי, ראשת העיר ברלין | צילום: Sandro Halank, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
פרנציסקה גיפי, ראשת העיר ברלין | צילום: Sandro Halank, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

הוספת תגובה

Back to top button